14 sept


tjena tjena

gick upp 8 på morgonen för att gå på min gympa lektion som vi hade i pildammsparken, tungt jobb svettigt som fan. sprang 5 km, klarade det!! kom faktiskt etta känner mig så stolt!
kom hem för en kvart sen har redan hunnit duscha och lagt in tvätten, känner mig helt utsliten ska kanske ta något att äta och bara lägga mig i sängen och kolla på tv!



ILOVEY

kollade nyss på SAVE THE LAST DANCE!!!


har nyss bakat kladdkaka på ett vääääldigt unikt sätt =) sega kladdkakor grrrrrrr finns inget bättre, men själv kan man inte äta något utav det hahah men smaka lite måste ja få göra =)

här får ni mitt underbara recept =)


Ingredienser

50 50 g smör
2 2 st ägg
2 2 dl strösocker
1 1 dl farinsocker
0.5 0.5 dl matolja
2.5 2.5 dl vetemjöl
4 4 msk mörk kakao
2 2 tsk bakpulver
1 1 tsk vaniljsocker
1 1 nypa salt
50 50 g mörk kvalitetschoklad 70%

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader och smält smöret.

2. Smörj och bröa en form med löstagbar botten.

3. Vispa ägg och socker poröst.

4. Rör ner smör och olja i äggsmeten.

5. Blanda mjöl, kakao, bakpulver, vaniljsocker, salt och vänd ner i smeten.

6. Häll smeten i formen och strö över grovt krossade chokladbitar.

7. Grädda kakan i cirka 30 minuter. Pudra med florsocker och servera såklart med lättvispad grädde.



och jag loovar er att detta receptet är sjukt..
bortsätt från silvijas mammas kladdkaka hahah men denna är faarlig!! prova själv=)


 



Kommentarer
Postat av: dea hon du älskar

haha du får göra till miiiiiiiiiiiiiiig

2009-09-15 @ 09:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0